Hangmatten, palmbomen, poolparty's & shoppings! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lindy Hereijgers - WaarBenJij.nu Hangmatten, palmbomen, poolparty's & shoppings! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lindy Hereijgers - WaarBenJij.nu

Hangmatten, palmbomen, poolparty's & shoppings!

Blijf op de hoogte en volg Lindy

13 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Na zo'n twee weekjes is het weer eens tijd voor een verslagje!

Na weer een week stage gelopen te hebben was het donderdagavond weer tijd voor Havana, de vaste donderdag-stap-avond waar ik altijd graag naar uitkijk. Vrijdags zijn we in de middag de stad in gegaan op zoek naar een hangmat. Ook wilden we even de centrale markt zien waar de mensen groenten, fruit en kleding verkopen. We zagen zelfs een klein aapje in een kooitje te koop staan (voor omgerekend 30 euro!!). We hebben het aapje een beetje water gegeven omdat we het zo zielig vonden dat hij in zo'n klein kooitje zat en wilden hem eigenlijk mee naar huis nemen, maar dat hebben we toch maar niet gedaan. Het was een erg vermoeiende dag omdat we allemaal nog moe waren van de avond ervoor, maar hebben wel allemaal een mooie hangmat gescoord! 's Avonds hadden we een poolparty op het dak van een van de hoogste gebouwen in Paramaribo. Het uitzicht was heel mooi 's avonds vanaf die plek en we hebben er lekker gezwommen en gefeest.
We zijn al wel wat vroeger naar huis gegaan (rond 1uur) omdat we op zaterdag een auto hadden gehuurd met zijn vijven. Ilona was zo dapper om achter het stuur te kruipen (men rijd hier links en wat wilder dan in Nederland) en we zijn veilig aangekomen bij onze eerste bestemming: Overbridge. Overbridge is een groot resort met huisjes die erg ver van elkaar vandaan liggen. Het is er heel rustig en er is een heel mooi strand. Wij hebben daar onze nieuwe hangmatten opgehangen tussen palmbomen en hebben daar een paar uurtjes heeeerlijk doorgebracht. Het weer was echt perfect, de palmbomen prachtig, het was zo lekker rustig daar en we hadden vanaf onze hangmatten een supermooi uitzicht op de rivier met daarachter jungle. We hebben ook eventjes in de Suriname rivier gezwommen. Als mijn ouders op bezoek komen gaan we daar ook naartoe, want het was zeker voor herhaling vatbaar!

Halverwege de middag reden we naar White Beach, een ander strand. Daar hebben we opnieuw onze hangmatten tussen palmbomen opgehangen en hebben daar een paar uurtjes gechillt. Ook daar ga ik mijn ouders mee naartoe nemen, omdat dit ook echt een ideale chillplek is! Toen het tijd was om te gaan zijn we naar Domburg gereden. Dit is een klein dorpje waar we lekker frietjes gegeten hebben op een vlonder aan de rivier. We werden wel enorm aangekeken en nagefloten daar, ik denk dat dat komt omdat er weinig blanken in dat dorp rondlopen. Dat nafluiten is trouwens sowieso wel erg hier, maar in de stad zijn de mensen meer gewend aan blanke stagiaires. We horen vaak zo'n kusgeluidje uit een auto komen en voor de bestuurder betekent dat dat ze een compliment geven aan de vrouwen die hij voorbij rijd, maar ieder moet voorzich maar kijken hoe hij dit opvat. We zijn 's avonds lekker in bed gekropen en hebben zondag een hele rustige dag gehad.

Het was na een weekje stage weer donderdag, dus tijd voor Havana! Het was heel gezellig, we waren laat thuis en op vrijdagmiddag ook weer erg laat wakker, waardoor het al snel halverwege de middag was. Ik had met mezelf afgesproken om op vrijdag aan school te gaan werken, maar ik was nog hartstikke duf en er kwam dus niks op papier. Toen ben ik maar Frozen gaan kijken, want het zoontje van Helen (werknemer van onze huisbaas) zat bij ons op de bank voor de tv, en aangezien ik echt een Frozen fan ben heb ik lekker meegekeken met een 8 jarige. Echt heerlijk, lekker lui op de bank Frozen kijken en verder helemaal niks doen. Een huisgenootje wilde na de film een tattoo laten zetten onder haar voet en vroeg of ik mee wilde gaan om haar handje vast te houden. Ik moet zeggen dat ik nog nooit in een Nederlandse tattoo-shop ben geweest, maar wij kwamen binnen en dachten wow, dit is echt heel anders als in Nederland. Het was gewoon een vierkante ruimte met naast de deur wat losse stoelen waar je op kon zitten als je moest wachten, daarnaast hing een gordijn en daarachter waren er twee personen die getatoeëerd werden. Na eventjes wachten werd mijn huisgenootje geholpen en ik heb samen met nog een ander huisgenootje meegekeken. De tattoo was binnen een kwartiertje gezet en we waren klaar, maar volgens mij was de tattoozetter vergeten dat we nog moesten betalen. Na een eindje gewacht te hebben op de tattooman (die de heletijd op zijn telefoon bezig was, beetje appen ofzo) vroegen wij op een gegeven moment wat hij van ons kreeg. Hij keek verbaasd op en zei: ohhhh uuuuhm, even denken… Lekker op zijn Surinaams haha. Nadat we daar weg waren zijn we ons thuis gaan omkleden en zijn we gaan eten bij 't Vat. Later zagen we op Facebook dat Pip Pellens en Fockeline ook bij 't Vat hadden gezeten op hetzelfde tijdstip. Misschien komen we ze nog eens tegen en dan zien jullie vanzelf wel een foto verschijnen! We zijn op vrijdagavond na het eten lekker ons bed in gekropen.

Zaterdagochtend had ik mijn wekker om 8uur gezet omdat ik nog wat aan school moest werken. Tussen 9 en 12 heb ik superveel gedaan dus ik kon daarna lekker genieten van mijn weekend. Manon en ik zouden naar de dierentuin gaan zaterdagmiddag, maar omdat het erg veel regende hebben we dit niet meer gedaan en zijn we naar een overdekt winkelcentrum geweest in de middag. Jack & Jones, Michael Kors, de ONLY en allerlei andere bekende merken hebben daar een vestiging, dus we vonden het erg leuk om daar even te gaan kijken. Daarnaast zaten er ook particuliere winkeltjes. Ik was dringend op zoek naar een tas om mee te nemen op trip en ik heb een hele leuke gevonden, dus mijn shopdag was alweer helemaal geslaagd! We hebben daar ook bij toeval de bioscoop gevonden, altijd handig om te weten.

's Avonds hebben we thuis gegeten en we zijn rond half 1 naar Zsa Zsa Zu gegaan. Er zou housemuziek zijn en dat vonden wij wel leuk, is weer eens wat anders dan Surinaamse muziek. Uiteindelijk vond ik alsnog dat er erg veel Surinaamse muziek gedraaid wordt, maar dat vind ik helemaal niet erg, ik vind de muziek eigenlijk heel erg leuk! We waren erg laat thuis (rond half 7 's ochtends) want we gingen nadat we weg waren bij de club nog naar de waterkant. Daar heb je terrassen aan de rivier waar je wat kunt eten en drinken. Zondag heb ik lekker de hele dag niks gedaan als alleen een filmpje gekeken en even geskyped met thuis, omdat papa jarig was!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Lindy

Hallo allemaaaal, Omdat ik voor ruim 5 maanden in Suriname stage loop lijkt het me leuk om dit vast te leggen voor later, en degenen die geïnteresseerd zijn kunnen via deze waarbenjij.nu meelezen! xxx

Actief sinds 12 Feb. 2016
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 4565

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 19 Juli 2016

Stage lopen in Suriname

Landen bezocht: